P1600 hibakód: cserélje vagy programozza újra a motorvezérlőt (2. rész)

A mai modern gépjárművek megfelelő működését egy vagy akár több vezérlőegység azaz ecu irányítja. A cikksorozatunk aktuális részében továbbra is a P1600 hibakód van terítéken, ugyanakkor most a diesel vezérlőkhöz kapcsolódó hibákat elemezzük. Ezek a vezérlőegységek tulajdonképpen cél specifikus irányítástechnikai eszközök, azaz számítógépek különböző ki és bemeneti  perifériákkal amik mérik

Tovább olvasom »

P1600 hibakód: cserélje vagy programozza újra a motorvezérlőt (1. rész)

A mai modern gépjárművek megfelelő működését egy vagy akár több vezérlőegység azaz ecu irányítja. Ezek a vezérlőegységek tulajdonképpen célspecifikus irányítástechnikai eszközök, azaz számítógépek különböző ki és bemeneti  perifériákkal amik mérik a jármű paramátereit Pl: sebesség, hűtőközeg hőfok stb., vagy vezérlik a motor működéséhez szükséges egyéb részegységeket pl: folytószelep, gyújtótrafó stb.

Tovább olvasom »

P0170/171/172 hibakód

P0170/171/172 hibakód A gépjárművek megfelelő működésének feltétele a megfelelő égés (ezt előző cikkünkben taglaltuk). A jó égéshez szükséges üzemanyag-levegő keverék előállítása a befecskendező rendszer feladata, melyet a motorvezérlő kontrollál a szabályzáshoz szükséges beérkező jelek feldolgozásával. A benzin-levegő keverék égése akkor ideális ha 1kg benzin elégetéséhez 14,7kg levegőt adunk. Ettől az

Tovább olvasom »

Pofonegyszerű hibakódok, vagy mégsem?

Minden autós rémálma; check engine, és a rettegett hibakódok (P0300, P0301, P0302, P0303, P0304) Ez mind szép és „jó”, de mit is jelentenek ezek a kódok a gyakorlatban? Általában az autódiagnosztikai eszközök „gyújtáskimaradásként” jelölik ezeket a hibakódokat pedig valójában égéskimaradásról kell beszélnünk a hibakód angol jelentése szerint. Itt kezdődik a

Tovább olvasom »